Deze verklaring legt uit hoe onze organisatie, gevestigd aan de Evence Coppéelaan 96, 3600 Genk, met ondernemingsnummer 0793873338 ("Wij"), uw persoonsgegevens verwerkt in het kader van onze activiteiten.
Wij zetten ons in om uw persoonsgegevens te verwerken in overeenstemming met Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en het vrije verkeer van die gegevens, ook wel bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Wij verwerken uw persoonsgegevens voor verschillende doeleinden binnen het kader van onze activiteiten:
Klantenbeheer en dienstverlening (contractuele noodzaak)
Identificatiegegevens van klanten en hun werknemers voor supportbeheer
Financiële gegevens (betalingsinformatie)
Professionele gegevens (opleiding en beroep)
Leveranciersbeheer (contractuele noodzaak)
Identificatiegegevens
Financiële gegevens (betalingsinformatie)
Professionele gegevens (opleiding en beroep)
Naleving van wettelijke verplichtingen (wettelijke verplichting)
Identificatiegegevens
Financiële gegevens (betalingsinformatie)
Direct marketing (gerechtvaardigd belang, nl. vrijheid van ondernemen) (toestemming)
Identificatie- en contactgegevens
Geschillenbeheer (gerechtvaardigd belang, nl. vrijheid van ondernemen)
Identificatiegegevens
Financiële gegevens (betalingsinformatie)
Professionele gegevens (opleiding en beroep)
De juridische grondslag voor de verwerking van persoonsgegevens wordt telkens aangegeven bij de betreffende verwerking.
Wij verzamelen persoonsgegevens rechtstreeks van u, uw werkgever en derden. We kunnen ook gegevens verzamelen via externe bronnen zoals publieke websites (bijv. LinkedIn) en partners waarmee we samenwerken (bijv. netwerkevents georganiseerd door commerciële partners).
Indien de grondslag contractuele noodzaak of wettelijke verplichting is, moeten de persoonsgegevens verstrekt worden om de uitvoering van de overeenkomst mogelijk te maken of om te voldoen aan wettelijke verplichtingen.
De bewaartermijn van uw persoonsgegevens is als volgt beperkt:
Klantenbeheer: 10 jaar na het einde van de overeenkomst.
Leveranciersbeheer: 10 jaar na het einde van de leveranciersrelatie.
Geschillenbeheer: zolang als nodig voor het beheer van het geschil.
Direct marketing: 3 jaar na het laatste betekenisvolle contact.
Naleving van wettelijke verplichtingen: bewaartermijn conform de wettelijke vereisten.
Wij delen uw persoonsgegevens onder bepaalde omstandigheden met een beperkt aantal andere partijen:
Banken, verzekeringsmaatschappijen en andere partners voor betalingen.
Overheidsdiensten in het kader van wettelijke verplichtingen.
Professionele adviseurs, advocaten en gerechtsdeurwaarders indien nodig voor hun bijstand.
Technische (sub)verwerkers zoals website hosting, bestandshosting en dossierhosting, mits implementatie van de nodige verwerkingsovereenkomsten.
Geen enkel informatiesysteem kan 100% veiligheid garanderen. Wij streven ernaar de veiligheid van onze systemen continu te verbeteren. U speelt ook een belangrijke rol in de veiligheid van uw persoonsgegevens door uw accountgegevens vertrouwelijk te houden en adequaat te beveiligen en door onze gebouwen met de nodige voorzichtigheid te gebruiken.
Onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming heeft u verschillende rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:
Recht op toegang en rectificatie.
Recht om bezwaar te maken tegen verwerking voor direct marketing en op grond van uw specifieke situatie.
Recht op gegevenswissing, beperking en het recht om vergeten te worden.
Recht om uw toestemming op elk moment in te trekken.
Recht op dataportabiliteit.
Recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder (in België is dit de Gegevensbeschermingsautoriteit).
U kunt contact met ons opnemen via de volgende gegevens:
info@ematic.be
Wij behouden ons het recht voor om deze verklaring periodiek aan te passen. In dat geval brengen wij u per e-mail op de hoogte.